אני זהר, רופאה וטרינרית, תלמידה ומורה בכירה לויג'נאנה יוגה. הליכה במקביל בשני תחומים רחבים ושונים אפשרה לי להתעמק בפיזיולוגיה ובעיקר בנוירולוגיה שמאחורי האימון היוגי. עבורי הנוירולוגיה היא השפה בה אני מבינה את מהות האימון. אני מאמינה ביכולת הטרנספורמטיבית של היוגה כאימון מוחי, ובחשיבות ההסתכלות על התרגול כמעצב את מערכת העצבים כבסיס לשינוי. מעצם היותי רופאה אני מסתכלת על היכולת הטרנספורמטיבית של היוגה גם ככלי לריפוי. המדיטציה, הנשימה והאסאנה הם הכלים אותן פיתחה המסורת היוגית, ואימון נכון ועקבי בהם יאפשר שינוי של נטיות לא בריאות של הגוף והתודעה.                בשנים האחרונות אני מעבירה הרצאות, סדנאות, וקורסים ארוכים המתמקדים באספקטים שונים של הקשר בין יוגה ונוירולוגיה. המפגשים מתקיימים ברחבי הארץ, במרכזי יוגה וכן בכנסים. הסדנאות מותאמות לקהלים שונים: לקהל הרחב, ליוגיסטים או למורים ליוגה ומטפלים.

מנהלת בלוג עשיר על נושאים המחברים בין יוגה ויוגה תרפיה למדע ורפואה.

כוחה המרפא של הנשימה – הרצאה ותרגול מעשי
שישי 14:00-16:00 במוזיאון

מה דפוס הנשימה שלך מספר עליך? כיצד פרנאימה משפיעה על המוח והגוף?
בסדנה נענה על שאלות אלו דרך חיבור בין חקר הפרנאימה למדע הנוירולוגיה והפיזיולוגיה.
נבין איך השפעת הנשימה על מערכת העצבים קשורה לפעילות אברי הגוף השונים וכן ליצירת רגשות. נתבונן בקשר של דפוסי נשימה למחלות נפוצות. בהרצאה נזכיר מושגים כמו מערכת העצבים האוטונומית, עצב הואגוס, תרגילי פרנאימה קלאסיים והכל בשפה בהירה וזורמת תוך התנסויות מעשיות. נסיים בתרגול פרה-פרנאימה המתאים לכולם. 

ישיבת בוקר – תרגול מדיטציה יוגית ונשימה
שבת 7:00-9:00 בסמדהי

ביוגה הקלאסית מדיטציה היוותה תרגול מרכזי. עתה מדיטציה חוזרת למקומה הראוי גם ביוגה המודרנית. מוזמנים לתרגול משולב בהסברים על מה שקורה במוח במהלך התרגול. נשלב טקסטים יוגים עם מחקר נוירולוגי ובעיקר נתרגל. 

המפגש מתאים לכל מי שרוצה להתחיל את הבוקר בתרגול משמעותי, ולהבין את ההשפעה הנוירולוגית של מדיטציה ונשימה על המוח. התרגול יכלול מדיטציה בישיבה ותרגול נשימה בשכיבה ובישיבה וישלב בין סוגי מדיטציה, פרה-פרנאימה ופרנאימה קלאסית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *